F Saida Terharu Anak Lebih Dulu Dapat Ke Tanah Suci | Kakigosip.com - Berita Hiburan Malaysia, Gosip Artis, K-Pop, Filem dan Muzik
Sila Follow and Like twitter dan facebook kami.

Berita Terkini
recent

Saida Terharu Anak Lebih Dulu Dapat Ke Tanah Suci

Penyanyi Siti Saida menyatakan perasaan gembira dan terharunya kerana dalam menyambut bulan Ramadan yang penuh keberkatan tahun ini, dua orang daripada anaknya bakal berangkat ke tanah suci Mekah bagi menunaikan umrah.

Saida atau nama sebenarnya Siti Norsaida Tarudin, 40, berkata, sebagai ibu dia sangat seronok apabila mendapat khabar anaknya berpeluang menjejak kaki ke sana lebih dulu daripada dirinya.

Kedua-dua anaknya itu akan berangkat ke Mekah bersama bekas suaminya pada 21 Jun ini dan dijangka pulang ke tanah air pada 2 Julai.

"Allhamdulillah Ramadan kali ini, rutinnya berbeza sikit kerana selalunya sepanjang sebulan saya mengambil kesempatan menjalani ibadah puasa dan meluangkan masa bersama anak-anak. Tapi tahun ini saya ada juga menerima beberapa undangan persembahan di majlis berbuka puasa.

"Selain itu, seperkara lain yang buat hati saya sangat seronok kerana dua orang anak saya akan menunaikan umrah. Mereka pergi bersama bapa mereka. Sebagai ibu, saya gembira kerana mereka dapat jejak kaki lebih dulu daripada saya.

"Saya juga mempunyai impian mahu ke sana tapi mungkin belum ada rezeki lagi. Biarlah, anak-anak dulu dan saya doakan yang terbaik untuk mereka," kongsinya kepada Malaysian Digest ketika ditemui pada majlis Berbuka Puasa Indigital bertempat di hotel Royal, pada Selasa.

Terdahulu, Saida mendirikan tumah tangga bersama Mohd Ghazali Yahya Zikri namun bercerai dengan cara tebus talak pada 7 Oktober 2011. Hasil perkahwinan mereka dikurniakan empat cahaya mata, Siti Nuruunnyssa, 19, Anas, 17, Khalid, 13, dan Siti Nurul Mashitah, 10.

Menyentuh mengenai perkembangan karier pula, Saida kini sibuk mempromosikan single duetnya bersama Maya (Matahari) berjudul Setia. Lagu tersebut erupakan ciptaan Adi (6ixth Sense).

Mengenai kolabrasinya bersama Maya, Saida berkataidea untuk berduet bersama timbul sejak mereka membuat persembahan di sebuah acara beberapa tahun lalu. Malah dia sendiri tidak menyangka gandingannya bersama Maya mendapat respon baik daripada peminat.

"Saya harap lagu duet saya dan Maya ni akan terus dapat sambutan. Sekarang ni pun saya memang banyak membuat persembahan bersama dia. Saya selesa bergandingan dengan dia," katanya.

Giliran Beraya Dengan Anak-Anak

Sementara itu, berkongsi mengenai persiapan menyambut hari raya Aidilfitri yang bakal menjelang tiba, Saida berkata tahun ini sambutanya lebih meriah lebih-lebih lagi kali ini gilirannya beraya bersama anak-anak. Mereka sekeluarga akan pulang beraya di Kuala Lipis, Pahang.

"Tahun ni giliran saya dengan anak-anak. Jadi suasana tu tentunya lebih meriah dengan pelbagai kerenah anak-anak saya yang semakin membesar. Misalnya kalau beli baju raya tu, masing-masing sudah punya citarasa sendiri jadi saya ikutkan sajalah pilihan mereka," katanya.
Powered by Blogger.