F Aksi 'Donald Trump Berlutut' di Pameran Seni Basel Curi Tumpuan | Kakigosip.com - Berita Hiburan Malaysia, Gosip Artis, K-Pop, Filem dan Muzik
Sila Follow and Like twitter dan facebook kami.

Berita Terkini
recent

Aksi 'Donald Trump Berlutut' di Pameran Seni Basel Curi Tumpuan

Pameran Seni Basel di Swiss merupakan salah satu pameran seni gergasi dunia yang mana setiap tahun pameran tersebut pasti akan dibajiri jutaan pencinta seni dari serata dunia.

Mulai hari ini sehingga 19 Jun nanti para penggiat seni terkenal bakal akan memeriahkan pameran antarabangsa ini. Namun apa yang lebih hangat diperkatakan ialah salah satu karya seni yang mencuri perhatian iaitu patung Donald Trump yang dalam posisi sedang berlutut.

Patung Trump yang dipamerkan dibahagian 'Unlimited' dan kini kecoh dilaman Instagram itu, merupakaan haasil karya oleh Maurizio Cattelan.

Karya tersebut berjudul 'Him'(2001), dan padaa keterangan di patung itu menyatakan Trump sedang berdoa gaya seperti Adolf Hitler.

Laporan media menyebut, ketika menghasilkan patung itu, Cattelan tidak tahu bahwa Trump akan mencalonkan dirinya dalam pemilihan sebagai presiden Amerika/

Salah seorang pengumpul seni yang berasal New York, Sue Stoffel mengatakan patung Trump berlutut itu satu-satunya karya seni yang merespon kondisi politik di Amerika.

"Setiap orang lebih tertarik membuat karya tentang figura lain atau pemain bola sepak Rusia. Tapi patung Trump pastinya mencuri perhatian pencinta seni dan media saat ini," katanya.
Powered by Blogger.